De Technische vraagbaak: stel hier uw technische vraag
MSCCH heeft een aantal leden bereid gevonden die hun technische kennis en ervaringen vrijwillig ten dienste willen stellen aan andere Morgan-enthousiasten. Deze technische vraagbaak is het vehikel daarvoor. Formeel zijn de vrijwilligers van de Technische Vraagbaak leden van de Technische Commissie van MSCCH. Dit is een zogenaamde bestuurscommissie. Hun werk geschied dus onder verantwoordelijkheid van het bestuur van de vereniging.
De beantwoording van de gestelde vragen worden naar eer en geweten en naar beste kunnen gedaan. Echter over de correctheid en de toepasbaarheid ervan wordt geen enkele garantie gegeven. Verantwoordelijkheid voor het gebruik van de verstrekte informatie ligt volledig en uitsluitend bij degene die deze informatie toepast. Er is dus geen verhaal mogelijk.
MSCCH behoudt zich het recht voor om zowel de gestelde vraag als het gegeven antwoord, te publiceren op de site van de vereniging alsmede in ons verenigingsblad.
Het gehele vraag-en-antwoord-proces van de Technische Vraagbaak wordt gemodereerd door MSCCH. Ongepast geachte vragen worden uiteraard niet in behandeling genomen.
Door het stellen van de technische vraag en het invullen van het formulier daartoe, gaat de vragensteller akkoord met onze gestelde voorwaarden.
Ik heb 2 vragen.
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een morgan 4/4 uit 1962.
Heb op jullie site onder motor type iets gelezen over fort 1600 Crossflow. Deze motor met nummer 711M6015BA ligt in de auto. Op de site is aangegeven dat dit type zeer zeldzaam is. Ook is er geen toerenteller aanwezig, komt dat vaker voor?
Kan iemand mij meer informatie geven waarom dit zo is? Is gewoon interesse.
Alvast bedankt
Ik ga uw vraag doorgeven aan onze technische commissie.
Natuurlijk zouden wij ook u graag verwelkomen als lid van de Morganclub. U kunt inschrijven via het inschrijfformulier op de site https://www.morganclub.nl/aanmelden-2/
Vriendelijke groet,
Marian de Graaf
Webmaster Morganclub
Hallo Bas,
Ken Hill heeft het in zijn boek “Morgan Buyers Guide” over de 4/4 series IV gebouwd tussen Oktober 1961 en Maart 1963.
Daar ligt een Ford 109E motor in met 1340cc motorinhoud en 62PK in, dus geen Ford 1600.
Of het bij dit model gebruikelijk was om geen toerenteller te monteren weet ik niet, er wordt in ieder geval in het boek niets over vermeld.
Mocht je het hele verhaal willen lezen wil ik dit via pm naar je mailen.
mvg
Johan Van Damme
Hallo Ton.
Ik zie op de website van Brands Hatch Morgans dat ze wisser armen hebben voor de bouwjaren ’68 tot ’98. Daarna is er ander type. Er is ook verschil tussen L en R gestuurd. Ook de bladen zijn er in verschillende uitvoeringen afhankelijk van jaar en type. Voor de werking ishet belangrijk dat de bladen recht/haaks op de ruit staan zodat het blad om kan klappen,
anders veegt hij maar naar 1 kant. Over de zijruiten kan ik niets zeggen zonder ze te zien. Misschien kan je naar de technische dag komen op 2 november in Koudekerke (Zeeland). Dan is er vast genoeg expertise voorhanden om je te helpen.
Groeten Jasper
Ik heb 2 vragen;
Ruitenwissers.
Mijn Morgan is van 1977. De ruitenwissers zijn nogal gammel. Passen de ruitenwissers van latere modellen op mijn Morgan?
Zijruiten
Ik heb het gevoel dat mijn zijruiten niet passen op mijn Morgan. Kan ik er iemand eens naar kijken? Ik kom graag niet iemand toe met de Morgan die mij advies zou kunnen geven.
Gr,
Ton van Hecke
Omdat het (nog) niet mogelijk is om foto’s mee te sturen via deze weg, hebben Ton en ik via p.m. contact gehad waarbij hij een aantal foto’s doorgestuurde, zodoende kon een en ander van op afstand bekeken worden.
Ondertussen is Ton hier bij mij geweest en hebben we het probleem en de mogelijke oplossing besproken.
Ton is hiermee aan de slag gegaan en wacht nu op regen om het te testen.