Als onderdeel van hun transformatie van rollend chassis naar afgewerkt voertuig, zal elke GTR met de hand worden gemaakt met behulp van Morgan’s traditionele carrosseriebouwtechnieken. In een pauze van meer dan een eeuw Morgan-traditie, zal veel van dit werk niet in de beroemde fabriek in Pickersleigh Road worden voltooid, maar in het nabijgelegen Morgan Design and Engineering Center (M-DEC). De Plus 8 GTR draait naast kernprogramma’s en is een van de speciale Morgan-projecten die dit jaar worden aangekondigd. Het volgt tal van bijzondere project Morgan-modellen van de afgelopen jaren, zoals de Aero GT, SP1 en Aeromax.
Alle Morgan Plus 8’s met ‘Aero-chassis’ werden aangedreven door de BMW N62 4,8-liter motor en de GTR zal daarop geen uitzondering zijn. In de oorspronkelijke specificatie produceerde deze motor 362 pk, maar het exacte vermogen van de GTR moet nog worden vastgesteld. Er zal keuze zijn uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een ZF zestraps automatische versnellingsbak, met vaste toewijzingen voor elke transmissieoptie.